12 Nisan 2012 Perşembe

Bağımsız Günler nr.15


Bir bağımlının bağımsızlık savaşı kıvamındaki günlerinin 15.cisi de bugün itibari ile bitti ki çok gururluyum.
Bu yazıyı yazmadan önce ilk 5 günümü anlatan Bahar Dalları'nı yeniden okudum karşılaştırma yapabilmek için de bayağa güldüm...

Sigarayı bırakmış olduğum 15.ci gün itibari ile durum aynen şöyledir;
Fiziksel olarak azap çektiren tüm zorluklar son bulduğu, beynimdeki tüm karıncalanmalar çok şükür yok olduğundan söylenenleri artık çok net bir şekilde anlıyor, anlık salaklıklar yaşıyor olsam da hala ara sıra, sosyal yaşantıma normale yakın bir şekilde devam edebiliyorum. Kulaklarımdaki tıkanmalar son bulduğundan artık seslerden rahatsız olmuyor, kalabalıklardan uzaklaşmıyorum. Işıktan rahatsız olmuyor, görüş alanım gayet net etrafı eskisi kadar keskin gözlemliyebiliyorum, gözümden hiçbir şey kaçmıyor.
Hala en büyük yardımcım su olduğu için 3 litre su içmeye devam ediyorum ve hala her beş dakikada bir tuvalete gidiyorum ve hala bu duruma çok kıl oluyorum ama yıllardır icmediğim su hayatıma girdiği için, gelsin pürüzsüz popolar bacaklar diyerek kendimi iyi hissediyorum. Bıraktığım günden itibaren neredeyse hiç aralık vermeden, hasta masta demeden spora gittiğimden hala biraz yorgun düştüğüm oluyor ama gözlere zarar, evlere şenlik, deli bir iştah açılmasına rağmen değil bir 1gr kilo almak yerine 1 kilo vermiş olmanın haklı gururunu yaşıyorum.

Duygusal olarak ise hala süper süper snob bir halde dolaşıp ortalıkta milletin şuursuz hal ve tavrına kıl olsam da, ne üdüğü belirsiz canavarın yeniden derinlere gömüldüğünü rahatlıkla ve sevinçle müjdeliyebiliyorum, zira son bir kaç gündür, kimseye dalma yada kimsenin ağzını burnunu kırma isteği duymuyorum :)
Sinir bozucu olmaktan çok dalga ve neşe kaynağı bir şaşkolozluk, dalgınlık, unutkanlık anlarım hala bir hayli fazla ama artık sıkıcı hissetmediğimden kendimi, bunun üzerine çok düşmüyor, kendime çok yüklenmiyorum.

Ben senelerdir, düşünülenin aksine sigara içiyor olmaktan hiç hoşnutluk duymayan ve seneler içerisinde bu mereti bırakmak için 1256 ayrı yöntem kullanmış bir insan olarak ilk defa bu sefer bu işi bitiriyor olduğuma inanıyor ve kendimi gerçekten bu konuda super iyi hissediyorum. Ve anladım ki, en azından benim gibi bağımlıklar konusunda iradesi çok güçlü olmayan insanlarda, olay yöntem değil, olay irade değil olay tamamı ile bir bağımlığı başka birşey ile yer değiştirmekte bitiyor. Bunun da en iyisi kendini ciddi bir disiplin içerisinde spora vermekle oluyor.

Sonuç olarak ; haftada 3 pilates, 2 yüzme ( ki yüzme ile pilatesin ne şahane bir kombinasyon olduğunu keşfettim, birlikte inanılmazlar ) , günde 3 litre su, yarılanmış hatta neredeyse bana göre sıfıra indirgenmiş şeker tüketimi ile hayatıma devam ediyorum. Yepyeni bir Deniz ile yaşıyorum, şaka gibi!

Bugünlerde ki tek sıkıntım ise yıllardır evimin her kapısını açtığımda ne kadar nefis koktuğuna inanırken, şimdi her açışımda adeta duvarlara sinen sigara kokusu....Sanırım bahar bitmeden komple evi badana boya yaptırmam gerekecek!
Offf çok zahmetli iş ama o da artık devede kulak deyip bir geçeceğiz.


Fotograf ; Birds by DEN
Müzik(yazarken) ; Candy by PAOLO NUTINI








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder