26 Aralık 2009 Cumartesi

NOEL


Kimilerine göre dini inancı belli olmayan, kimilerine göre teist, kimilerine göre ise düpedüz deist, aslında Tanrı'nın varlığının dışında hiçbir güce ve hiçbir dini rituele inanmayan ama her dinden dem vuran (ve favorim tasavvuf), özünde hepsinin aynı kapıya çıktığına inanan ve tek dileği birgün bütün kötülükleri aynı dinginlikle karşılayabilerek, gerisini Tanrı'ya havale edebilme ve Ondan başka hiçbirşeyden korkmama mertebesine ulaşmak olan ben, bu hafta bir katoliğim.

Noel'den birkaç gün önce havaya düşen rehavet, perşembe başlayan öbür dünyadaki tatil ve  aldığım sayısız sms yüzünden, beni de etkiledi. Günde 350'nin altına düşmeyen mail sayısı 50ler de 60larda dolaşınca, öyle olmadığı halde, ben de bir tatil rahatlığına büründüm. Iki gündür hoşbeş etmek dışında çalmayan telefonum sayesinde, bu sefer huzurlu bir şekilde geç saatlere kadar uyumak ve tam anlamı ile kendime gelene kadar evden çıkmamak, şu son birkaç gündür mevcut sıkıntıyı silemese de hafifletti biraz.

Kurallar aynıydı tabii; öyle bir taş ile 300 kuş vurmayı amaçlayan sms'ler cevapsız bırakıldı, sesi duyulmak istenilenler özellikle aranıldı, herkese tek tek özel mesajlar gönderildi. Herşeyin en güzeli ve en huzurlusu dilendi.
En önemli konuşma da onunla olandı tabii; neşesi yerinde, yapacaklarını sıraladı tek tek. Sonra döndü dolaştı bize getirdi meseleyi, kendine özgü şakalarla italyan cebi kapat dedi, Istanbul yerine Amsterdam dedi, ben de senin gibiyim ama sana böylesi yetmiyor dedi......... dedi de dedi.... O dedi de ben durdum mu? Içimde hiçbir keşke bırakmayacağıma söz verdim ya bir kere, bu sefer de Noel diye ben de bir sürü şey dedim, iyi de ettim.

3 yorum:

  1. Hepimize iyi noeller, bu akşam büyük bir masada noel yemeği tadında bir yemekteydim,pek bi hoştu. yeni yılın gelişini de ayrıca hep sevmişimdir.yeni bir yıl,beyaz bir sayfa.

    YanıtlaSil
  2. Berrak'cım kim Noel'i kutluyorsa, onlara iyi Noeller tabii ama ben laf gelişi katologim bu hafta :) dunyanin tamami kutluyormus gibi hissettiklerinden benimkiler her sene boyle mesajlarla icine cekilirim aksiyonun, benim ki nezaket kutlamasi yani...
    yeni yil hissi guzel tabii, adi yeni yaa belki de ondan..ben sahsen 2010'dan cok umitliyim, guzel olur umarim hepimiz icin!

    YanıtlaSil
  3. ne guzel oyle hissediyor olman, kesin olacak o zaman!

    YanıtlaSil